Sunday 30 May 2010

သစၥာ = အမွန္တရား

သစၥာနဲ႔ က်ိန္စာ ပို႔စ္မွာ ေရာက္လာတဲ့ ကြန္မန္႔မ်ားကို ျပန္စုျပီး တင္လိုက္ပါတယ္။
ခုလို အမွန္တရားေပၚေပါက္ေအာင္ ကြန္မန္႔မ်ားကို တကူးတက စုစည္းပို႔ေပးတဲ့ နတ္မင္းႀကီးကို ေက်းဇူးအထူးတင္ပါတယ္။
လိမ္ညာလွည့္ဖ်ားျခင္းမွ ကင္းေ၀းၾကပါေစ/ကင္းေ၀းရပါလို၏။
++++++++++++++++++++++++++++
(1)
Khinkhin has left a new comment on the post "ဘုရား ႏွင္႔ နတ္မ်ား":
ေမ-၂၇ က ျမန္မာလိုေတာ့ နယုန္လျပည့္ပါ။ ဒီႏွစ္က ၀ါထပ္တယ္။ ဧျပီ ၂၇-တုန္းက ကဆုန္လျပည့္ - ဗုဒၶေန႔။အဘိဓမၼာေန႔က သီတင္းကၽြတ္လျပည့္ပါ။ ကိုေဇာ္ေရာက္ေနတဲ့ႏိုင္ငံ (ဘယ္ႏိုင္ငံလဲေတာ့ မသိပါ) မွာ အဘိဓမၼာေန႔လို႔ သတ္မွတ္တာလား။ ထူးဆန္းတယ္။ ေထရ၀ါဒအယူအဆ ဆိုရင္ေတာ့ ဗုဒၶဘုရားဖြားျမင္ေတာ္မူတဲ့ေန႔က ကဆုန္လျပည့္ပဲ။ ဆု၊ ဖြား၊ ပြင့္၊ စံ ဤေလးတန္ မွတ္ရန္ကဆုန္လ လို႔ မွတ္သားခဲ့ဖူးပါတယ္။အဘိဓမၼာေန႔ကေတာ့ တာ၀တိ ံသာနတ္ျပည္မွာ အဘိဓမၼာတရားေဟာျပီး ျပန္ဆင္းလာတဲ့ သီတင္းကၽြတ္လျပည့္ေန႔ကို သတ္မွတ္တာ မဟုတ္လား။သူ႔အရပ္ သူ႔ဇာတ္မို႔မ်ား နယုန္လျပည့္ကို အဘိဓမၼာေန႔ သတ္မွတ္တာလား။ ထူးဆန္းအံ့ၾသေနမိတယ္။

(2)
♥ ကိုေဇာ္ ♥ has left a new comment on the post "ဘုရား ႏွင္႔ နတ္မ်ား":
ေဆာရီး Khinkhin. . .ဒါေတြ က်ေနာ္ ေသခ်ာ မသိဘူးဗ်။တကယ္ကို ပြင္႔ပြင္႔လင္းလင္း ေျပာတာ ..၊ က်ေနာ္က သမိုင္းဆိုတာကို အားနည္းတဲ႔ လူတစ္ေယာက္ ျဖစ္တဲ႔ အတြက္ မွတ္ထားေလ႔ မရွိဘူး။ဒါေပမဲ႔ ဒီပို႔စ္မွာ ဒါက အေရးၾကီးတာ မဟုတ္ဘူး။ဒါေၾကာင္႔ က်ေနာ္ ေျပာခ်င္တဲ႔ အဓိက အခ်က္ကို အေပ်ာက္မခံႏိုင္တဲ႔ အတြက္ ဒါကို ဖ်က္ပါ႔မယ္။ဘာမဟုတ္တာေလးကို ျငင္းခုန္ေနတာနဲ႔ အဓိက ေျပာခ်င္တာကို မေဆြးေႏြးျဖစ္ေတာ႔ဘူး ၊ ဒီလိုေတြ ျဖစ္တတ္ပါတယ္။
(3)
Khinkhin has left a new comment on the post "ဘုရား ႏွင္႔ နတ္မ်ား":
ဖ်က္စရာမလိုပါဘူး။ကၽြန္မကလဲ ကၽြန္မသိတာကို ေျပာျပတာပါ။ ကိုေဇာ္ကလဲ ကိုေဇာ္ေနတဲ့ တိုင္းျပည္ရဲ႕ ေန႔ကို ေရးတာပဲ မဟုတ္လား။ ကၽြန္မက ျငင္းေနတာမဟုတ္ပါဘူး။ က်မ ေျပာတဲ့အခ်က္က ကိုေဇာ္ေရးတဲ့ စာရဲ႕ အဓိက ရည္ရြယ္ခ်က္ မဟုတ္ေပမဲ့ စာမွာ ပါ၀င္တန္ဆာဆင္ထားတဲ့ အခ်က္တခုမို႔ ေျပာခဲ့တာပါ။ ဒါကို စာေရးသူကိုယ္တိုင္က ဘာမဟုတ္တာေလးလို႔ ခံယူ သတ္မွတ္ျပီး ဖ်က္ပစ္တယ္ဆိုရင္လဲ စာေရးသူရဲ႕ သေဘာအတိုင္းပါပဲ။ ခံယူခ်က္ဆိုတာ စာဖတ္သူ ေပၚမူတည္ျပီး အမ်ဳိးမ်ဳိး ကြဲျပားပါတယ္။စာေရးသူနဲ႔ စာဖတ္သူလည္း ထပ္တူ မက်ႏိုင္ပါဘူး။

ထားပါေတာ့။ ကိုေဇာ္စာကို ဖတ္ျပီး ေဆြးေႏြးခ်င္ပါတယ္။ ကၽြန္မေဆြးေႏြးမွာက စိတ္ပညာအေျခခံနဲ႔ မဟုတ္ပါဘူး။ ဘာသာေရး အေျခခံျပီး ေျပာခ်င္ပါတယ္။ေၾကာက္ရြံ႕မႈဆိုတာ ေဒါသေၾကာင့္ျဖစ္တာ တရားကိုယ္ေကာက္ရင္ ေဒါသကို အေျခခံတာပါ။ ေဒါသ အားၾကီးတဲ့ လူက ပိုေၾကာက္တတ္ပါတယ္။ ငိုေၾကြးျခင္းဟာလည္း ေဒါသကို အေျခခံတာပါပဲ။

ကၽြန္မေလ့လာသိရွိရသေလာက္ကေတာ့ လူမွာ အဓိက အေရးအႀကီးဆံုးက ႏွလံုး (ဟဒယ ၀တၳဳ)ပါ။ ဦးေႏွာက္ဆိုတာက တဆင့္ခံပါ။ ခံစားခ်က္အမ်ဳိးမ်ဳိးတို႔ရဲ႕ တည္ရာမွီရာဟာ ဟဒယ ႏွလံုးမွာရွိတဲ့ ေသြးရည္ထဲက အၾကည္ဓာတ္ေပၚမွာ မွီတည္ပါတယ္။ ေဒါသ၊ ေလာဘ၊ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ ဟဒယမွာ ထိခိုက္ပါတယ္။

သည္းေျခ (gallbladder) က အသည္းကထုတ္တဲ့ သည္းေျခေရကို သိုေလွာင္သိမ္းဆည္းျပီးေတာ့ အစာေျခဖို႔ အေထာက္အကူျပဳတဲ့ အဂၤါအစိတ္အပိုင္းမွ်သာ ျဖစ္ပါတယ္။ သူက နာက်ည္းမုန္းတီးမႈေတြ မွတ္ႏိုင္တယ္လို႔ ကၽြန္မေတာ့ မသိခဲ့ရဖူးပါဘူး။ အဓိက မွတ္ႏိုင္ သားႏိုင္ ခံစားႏိုင္တာက ဟဒဟႏွလံုးသာလွ်င္ ျဖစ္ပါတယ္။
ဗုဒၶဘုရားက ေၾကာက္ရြံ႕မႈကို အေျခခံဖြဲ႔စည္းတည္ေဆာက္တာ ဘယ္ျဖစ္ႏိုင္/ျဖစ္သင့္မွာလဲ။ ဘုရားက ေလာဘ၊ ေဒါသ၊ ေမာဟ ကိေလသာအကုန္လံုးကို ပယ္သတ္ႏိုင္တဲ့ ပုဂၢိဳလ္ပဲေလ။

နတ္ - ေအာက္နတ္ေတြကို မဆိုလိုပါ။ အထက္နတ္ေတြကေတာ့ အလြန္လွတယ္လို႔ ၾကားနာမွတ္သားခဲ့ဖူးပါတယ္။ ကိုယ္တိုင္ေတာ့ မျမင္ဖူးလို႔ မသိပါ။ ကိုေဇာ္ ေဖာ္ျပထားတဲ့ အရုပ္ေတြကေတာ့ လူ႐ိုင္းေတြ ကိုးကြယ္တာမို႔ ထင္ပါတယ္ က်က္သေရ မရွိဘူး။ ကၽြန္မကေတာ့ နတ္လို႔ဆိုရင္ ဗုဒၶနိပါတ္ေတာ္ ပံုျပဗုဒၶ၀င္ေတြထဲက နတ္သမီး နတ္သား ႐ုပ္လွလွေလးေတြကိုပဲ မ်က္စိထဲ စြဲေနမိပါတယ္။

ကၽြန္မရဲ႕ ၀င္ေရာက္ေဆြးေႏြးမႈဟာ ကိုေဇာ္ဆိုလိုရင္းမွ လြဲေခ်ာခဲ့ရင္ စိတ္မရွိပါနဲ႔ေနာ္။ ကိုယ္နားလည္သလို ေျပာရတာပါ။
......................
(4)
♥ ကိုေဇာ္ ♥ has left a new comment on the post "ဘုရား ႏွင္႔ နတ္မ်ား":
ေက်းဇူးတင္ပါတယ္ mg lay ခင္ဗ်ာ။ေဒါသတၾကီးနဲ႔ က်ေနာ္႕ကို ရွင္းလင္းသင္ျပသြားတဲ႔ Khinkhin ကိုလည္း ေက်းဇူးတင္ပါတယ္။က်ေနာ္ ေျပာခ်င္တာကို အခုထိ မထိမိႏိုင္ေသးတဲ႔ အတြက္ စိတ္မေကာင္းပါဘူး။ က်ေနာ္က Khinkihn ေလာက္ မသိ မတတ္သူ ဆိုေတာ႔ ဆက္လက္လည္း မျငင္းလိုပါဘူး။ တကယ္လို႔ ပို႔စ္တင္မယ္ ဆိုရင္ေတာ႔ လာဖတ္ပါ႔မယ္။က်ေနာ္႕ အျမင္ကိုေတာ႔ ေနာက္ထပ္ ပို႔စ္မွပဲ ဆက္ဖတ္ပါ။
ေက်းဇူးတင္ပါတယ္။

(5)
Khinkhin has left a new comment on the post "ဘုရား ႏွင္႔ နတ္မ်ား":
ဒုကၡပါလား ကိုေဇာ္ရယ္။ကၽြန္မက ေဒါသတၾကီးဆိုရေအာင္ ကၽြန္မေရးခဲ့တဲ့ စကားလံုးထဲမွာ ေဒါသ အေၾကာင္း ရွင္းျပခ်က္ အနည္းငယ္ပါတာပဲ ရွိပါတယ္။ ကၽြန္မက ေဒါသကို စက္ဆုပ္ပါတယ္။ ေဒါသ ျဖစ္ရမွာလည္း ရွက္ပါတယ္။ ေဒါသဟာ အကုသိုလ္တရားမွန္းသိလို႔ ေဒါကိုလည္း တတ္ႏိုင္သမွ် ထိမ္းပါတယ္။ကၽြန္မက ဘေလာ့ဂ္ေရးသူ မဟုတ္လို႔ ပို႔စ္လဲ မတင္ႏိုင္ပါဘူး။ စာဖတ္သူ သက္သက္ပါပဲ။ ဒါေပမဲ့ စာဖတ္ရင္းနဲ႔ ကိုယ္ဖတ္မိတဲ့ ဘေလာ့တခ်ဳိ႕မွာ ကိုယ္ျမင္တဲ့ အျမင္ေတြကိုေတာ့ ၀င္ေဆြးေႏြးမိပါတယ္။ အေပၚက ကၽြန္မေရးခဲ့တဲ့ ကြန္မန္႔ဟာ ကၽြန္မအျမင္ကို တင္ျပတာကလြဲလို႔ ကိုေဇာ့္ကို ေဒါသနဲ႔ တုန္႔ျပန္ခဲ့တာ မဟုတ္ဘူးဆိုတာ ထပ္ေျပာပါရေစ။ ကိုေဇာ္ဆိုလိုခ်က္ကို ကၽြန္မ သေဘာေပါက္သလို တင္ျပေဆြးေႏြးတာသက္သက္ပါ။ ေရးသူနဲ႔ ဖတ္သူၾကား အျမင္ခ်င္း ထပ္တူမက်တာမ်ဳးိက ျဖစ္တတ္ပါတယ္။ ဒါကိုေတာ့ နားလည္ေပးပါ။ကၽြန္မ ေဒါသနဲ႔ ေျပာေနတာ မဟုတ္ဘူးေနာ္။ကၽြန္မက်င့္သံုးတဲ့ ေဆာင္ပုဒ္က ခႏၲီမူလ မာန္ကိုခ် ေဒါသကိုပယ္ ေမတၱာလြယ္ .. တဲ့။
အထင္လြဲျခင္း ကင္းပါေစရွင္
.................................
(6)
♥ ကိုေဇာ္ ♥ has left a new comment on the post "ဘုရား ႏွင္႔ နတ္မ်ား":
ေဟာဗ်ာ. .ခက္ပါေရာလား။က်ေနာ္က တကယ္ကို က်မ္းဂန္ အစဥ္အလာေတြကို ျမတ္ႏိုးတတ္ေပမဲ႔ ေသခ်ာေတာ႔ လိုက္နာေလ႔ မရွိဘူးဗ်။ဘုရားေဟာခဲ႔သလို ကိုယ္တိုင္ပဲ ေလ႔လာဆံုးျဖတ္ပါတယ္။သမၼာေဒဝ ဆိုတဲ႔ နတ္ေကာင္း နတ္ျမတ္ေတြကို နတ္လို႔ေတာင္မွ ဘယ္သူကမွ ယူဆတာ မဟုတ္ဘူး။ ( အယူမွားသူေတြ အတြက္ေပါ႔။ )

က်ေနာ္က နတ္ကိုးကြယ္မႈ ဆိုင္ရာေလးကို ေျပာခ်င္လို႔ ေရးပါတယ္။ သို႔ေသာ္ ၃၇ မင္းနတ္ရယ္လို႔ က်ေနာ္ နာမည္မတပ္ဘူး။ ဘာလို႔လဲ ဆိုေတာ႔ တရုတ္မွာ နတ္ေတြကတင္ အမ်ိဳး ေထာင္နဲ႔ခ်ီရွိေနတယ္။ ဒီေတာ႔ ျမန္မာနတ္ေလး တစ္ခုထဲကို က်ေနာ္က ၾကည္႔ျပီး မေရးခ်င္တဲ႔ အတြက္ နတ္ဆိုရင္ လူသိမ်ားတဲ႔ အယူအဆ လြဲမွားသူ နတ္ေတြကို ရည္ရြယ္ျပီး ေရးပါလိုက္တာပါ။တစ္ခု ေျပာခ်င္တာက နတ္ဆိုတာ ပန္းခ်ီ ၊ ပန္းပုေတြ မွာပဲ လွပါတယ္။ အျပင္မွ လံုးဝ မလွပပါ။ က်န္းဂန္ေတြမွာ အတိအက် ဆိုထားပါတယ္။က်ေနာ္က စာတစ္ပုဒ္မွာ အေၾကာင္းအရာ ရွင္းျပခ်က္ေတြ အရမ္းမ်ားေနတာ သိပ္ျပီး မႏွစ္သက္လို႔ အတိုဆံုးနဲ႔ အေၾကာင္းအရာ အေတြးမ်ားသာ ခ်ေပးလိုက္ေလ႔ရွိပါတယ္။Khinkhin ရွင္းျပတာကို က်ေနာ္က လက္မခံလို႔ ေျပာတာ မဟုတ္ေပမဲ႔ က်ေနာ္ ဆိုလိုခ်င္တာကို အခုထိ သေဘာမေပါက္ေသးတဲ႔ အတြက္ က်ေနာ္႔ကိုယ္ က်ေနာ္ ေတာ္ေတာ္ ညံ့တာပါလား လို႔ပဲ ယူဆမိတာပါ။Khinkhin က ေတာ္လြန္းေနတာလည္း ျဖစ္မွာပါ။
ေက်းဇူးတင္ပါတယ္။

(7)
Khinkhin has left a new comment on the post "ဘုရား ႏွင္႔ နတ္မ်ား":
ကိုေဇာ္ေရ သမၼာေဒ၀ နတ္ေကာင္းနတ္ျမတ္ေတြကို နတ္လို႔ ဘယ္သူကမွ မယူဆဘူးဆိုတာ ကၽြန္မနားမလည္ပါဘူး။ (ပို႔စ္ရဲ႕ အဓိကအေၾကာင္းအရာနဲ႔ ေသြဖီေနလို႔ ရွင္းမျပခ်င္ရင္လည္း ရပါတယ္)ဗုဒၶအဘိဓမၼာ ဘံုပိုင္းမွာေတာ့ နတ္ျပည္ ၆-ထပ္အေၾကာင္း အတိအက်ပါပါတယ္။ က်မ္းဂန္ေတြကို မ်က္စိမွိတ္ယံုတာ မဟုတ္ေပမဲ့ အခ်က္အလက္ တိက်မွန္ကန္မယ္လို႔ ယူဆရတဲ့အခါ လက္ခံပါတယ္။ ကိုယ့္ထက္ သီလ သမာဓိ အသိဥာဏ္ နဲ႔ ပါရမီ ရင့္သန္တဲ့သူေတြ ေျပာတဲ့အခါ လက္ခံ ယံုၾကည္ပါတယ္။ အခုအခ်ိန္ထိေတာ့ ကၽြန္မေလ့လာမိသေလာက္ ဗုဒၶအဘိဓမၼာမွာ လက္မခံႏိုင္စရာ မရွိသေလာက္ပါပဲ။ ကိုယ့္ဥာဏ္နဲ႔ မမီတိုင္း ကိုယ္မျမင္ဖူးတိုင္း မရွိဘူးလို႔ ေျပာလို႔မရဘူးလို႔ ထင္ပါတယ္။

နတ္ေတြရဲ႕ ႐ုပ္ရည္နဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး နတ္ေတြနဲ႔ ၾကံဳခဲ့ရဖူးတဲ့ ဆရာေတာ္တပါး ေဟာၾကားခဲ့တဲ့ တရားေတာ္ကိုလည္း နာၾကားခဲ့ဖူးပါတယ္။ အဲဒီဆရာေတာ္လည္း သက္ရွိထင္ရွား ရွိေနဆဲပါ။ မလွတဲ့ နတ္ရွိသလို လွတဲ့ နတ္လည္း ရွိမွာပါပဲ။ လူေတြလိုေပါ့။ နတ္ေတြမလွဘူးလို႔ အခိုင္အမာဆိုထားတဲ့ က်မ္းဂန္ေလးကို ညႊန္းပါလား။ ေလ့လာၾကည့္ခ်င္လို႔ပါ။ ကၽြန္မေလ့လာအား နည္းေနတာလည္း ျဖစ္ႏိုင္ပါတယ္။ နတ္ကို လွတယ္လို႔ ေျပာမိတဲ့အတြက္ ကၽြန္မက နတ္ကိုးကြယ္ေနသူလို႔ မထင္လိုက္ပါနဲ႔ေနာ္။ ကၽြန္မက ေထရ၀ါဒ ဗုဒၶဘာသာ စစ္စစ္ပါ၊ ဗုဒၶမွတပါး တျခားေသာအရာေတြ မကိုးကြယ္ပါ။ နတ္ဘယ္ႏွစ္မ်ဳိး ရွိသလဲဆိုတာလဲ ကၽြန္မ မသိပါ။ စိတ္လည္း မ၀င္စားပါ။ ဒါေပမဲ့ လူတိုင္းမွာ ကိုယ့္စိတ္၀င္စားမႈနဲ႔ကိုယ္ ကိုယ့္ယံုၾကည္မႈ ကိုယ့္ ကိုးကြယ္မႈနဲ႔ ကိုယ္ ဆိုတာကိုေတာ့ နားလည္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ နတ္ကိုးကြယ္သူေတြကိုလည္း အျပစ္မတင္လိုပါ။

စာေရးသူ ကိုေဇာ္က ညံ့တာ မဟုတ္ပါဘူး။ကိုေဇာ္ဆိုလိုတာကို သေဘာမေပါက္ႏိုင္လြန္းတဲ့ စာဖတ္သူ ကၽြန္မကပဲ အေတာ္ညံ့ေနတာ ျဖစ္မွာပါ။ အေရးတယူ ျပန္လည္ရွင္းျပေပးတာကို အထူးပဲ ေက်းဇူးတင္ပါတယ္ရွင္။ ကိုေဇာ့္ဆီမွာ ညလည္း နက္ေနျပီ။ (မနက္ေတာင္ မိုးလင္းေတာ့မယ္၊ ထင္တယ္) ကိုေဇာ္လည္း အိပ္ေရး၀ေအာင္ အိပ္လိုက္ပါအံုးေနာ္။ ဆက္ေဆြးေႏြးခ်င္ရင္ ကၽြန္မ ေမးလ္ကို ပို႔လို႔ရပါတယ္။ ကၽြန္မလည္း ဒီပို႔စ္မွာ ဒီေလာက္ပဲ ေျပာပါရေစေတာ့။
............................
(8)
♥ ကိုေဇာ္ ♥ has left a new comment on the post "ဘုရား ႏွင္႔ နတ္မ်ား":
သမၼာေဒဝ နတ္ေကာင္း နတ္ျမတ္ေတြကို လူေတြက နတ္လို႔ ဘာလို႔ မယူဆဘူးလို႔ က်ေနာ္က ေျပာလဲ ဆိုရင္ မနက္ အိပ္ယာထလို႔ မ်က္ႏွာမသစ္ရခင္ ကိုယ္ေစာင္႔နတ္ကိုေတာင္မွ ေမတၱာပို႔ဖူးရဲ႕လား။ ဒါေပမဲ႔ နတ္အုန္းေလးကိုေတာ႔ သြားျပီး လိုက္ကာေလး ဖြင္႔ေပးတတ္တာေတြ က်ေနာ္ ျမင္ဖူးလို႔ ေျပာလိုက္တာပါ။ေနာက္က ( ) ထဲမွာ က်ေနာ္ ထည္႔ေရးထားပါတယ္ဗ်။ ဟုတ္ပါတယ္ေနာ္။နတ္ေတြနဲ႔ ပတ္သတ္ျပီး သူတို႔ ရုပ္ရည္ေတြကို ေဖာ္ျပထားတဲ႔ က်မ္းဂန္ေတြ ရွိပါတယ္။ ဒါေပမဲ႔ က်ေနာ္႕ေဘးမွာေတာ႔ မရွိပါ။ အိမ္မွာပဲ ရွိတာ ဆိုေတာ႔ တဆင္႔ေလ႔လာလို႔ ရေအာင္ စာအုပ္တစ္အုပ္ ညႊန္းမယ္ဗ်ာ။ အဲဒီစာအုပ္ကေန နတ္ေတြရဲ႕ သ႑ာန္နဲ႔ သူတို႔ အေၾကာင္းေတြကို အက်ဥ္းခ်ဳပ္သိရျပီးေတာ႔ အဲဒီကေန တဆင္႔ ညႊန္းထားတဲ႔ က်န္းဂန္ေတြကို ေလ႔လာ မွတ္သားၾကည္႔ပါ။ စာအုပ္က ဆရာ တာရာမင္းေဝ ေရးတဲ႔ “ ေတးသြားနံပါတ္ ၁၀၀၁ ” ပါ။
“ ကိုယ့္ဥာဏ္နဲ႔ မမီတိုင္း ကိုယ္မျမင္ဖူးတိုင္း မရွိဘူးလို႔ ေျပာလို႔မရဘူးလို႔ ထင္ပါတယ္။ ” ဆိုတဲ႔ စကား အတြက္ေတာ႔ ေက်းဇူးပါပဲ ၊ က်ေနာ္ ရယ္မိလို႔ပါ။ ဒီစကားေလးက က်ေနာ္႔ မူရင္း ပို႔စ္ဆီကို ျပန္ေရာက္သြားပါေတာ႔တယ္။ ဟူး...ေတာ္ပါေသးရဲ႕ အခုမွ ေရာက္ေတာ႔တယ္။

(9)
Khinkhin has left a new comment on the post "ဘုရား ႏွင္႔ နတ္မ်ား":
ဆက္မေျပာေတာ့ဘူးလို႔ပဲ။ ဒါေပမဲ့ ကိုေဇာ့္ကြန္မန္႔ဖတ္ျပီး ကၽြန္မ ျပံဳးမိတယ္။ဟုတ္တယ္ ကိုေဇာ္ေရးတာကို ကၽြန္မ သေဘာမေပါက္တာ။ အခုလို ရွင္းျပလိုက္ေတာ့ သေဘာေပါက္ပါၿပီ။ကိုေဇာ္ေျပာသေလာက္ၾကီးေတာ့ မဟုတ္ေသးဘူး ထင္တာပါပဲ။ သမၼာေဒ၀ နတ္ေကာင္းနတ္ျမတ္ေတြကို လူေတြက ေမတၱာပို႔ၾကပါတယ္။ သတၱ၀ါ အားလံုး ေမတၱာပို႔ရင္၊ ၃၁ ဘံုသားေတြကို ေမတၱာပို႔ရင္ နတ္ေတြလဲ ပါေနတာပဲ မဟုတ္လား။ တျခားလူေတာ့ မသိဘူး၊ ကၽြန္မကေတာ့ နတ္ေတြ ျဗဟၼာေတြအျပင္ ငရဲျပည္က ယမမင္းကိုပါ ေမတၱာပို႔ပါတယ္။ ပို႔မယ့္ပို႔ေတာ့ ဘယ္သူမွ ခ်န္ထားတာ မေကာင္းဘူးမဟုတ္လား။ နတ္အုန္းလိုက္ကာ ဖယ္တာျပဳတာေတာ့ ကၽြန္မလည္း မသိဘူး။ နတ္အုန္းလည္း အိမ္မွာ မရွိဘူး။ အထက္မွာလဲ ေျပာခဲ့ျပီးပါျပိ။ အဲဒီလို နတ္မ်ဳိးေတြကို မကိုးကြယ္သလို စိတ္လဲ မ၀င္စားပါဘူး။ (ေမတၱာပို႔တာက လြဲလို႔ေပါ့)

ကိုေဇာ္ခံယူခ်က္ကလဲ ကြန္မန္႔တခုထဲတင္ပဲ ၂ မ်ဳိးျဖစ္ေနေသးတယ္။ အေပၚမွာေရးထားေတာ့ က်မ္းဂန္ေတြ မလိုက္နာဘူး၊ ဘုရားေျပာသလို ကိုယ္တိုင္လိုက္နာဆံုးျဖတ္တယ္တဲ့။ ေအာက္နားလဲ က်ေရာ နတ္ေတြ မလွတာ က်မ္းဂန္နဲ႔ အတိအက်ပါသတဲ့။ ကိုယ္ေျပာခ်င္တာေလးေတာ့ က်မ္းဂန္ကို ယံုျပီး တျခာားသူက က်မ္းကိုးတာကိုေတာ့ မယံုဘူးဆိုတဲ့ သေဘာမ်ားလားဟင္။

ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ပါေလ ကိုေဇာ္ေရးတဲ့ ေနာက္ဆံုးစာသားကေတာ့ အဟုတ္ကိုပဲ အသံထြက္ျပီးရယ္မိသြားတယ္။လတ္စသတ္ေတာ့ (က်မ္းဂန္အစဥ္အလာကို ျမတ္ႏိုးေပမဲ့ ေသခ်ာေတာ့ လိုက္နာေလ့မရွိဘူးဆိုတဲ့) ကိုေဇာ္က ဘုရားေဟာက်မ္းဂန္ကို ပယ္ျပီး တာရာမင္းေ၀ က်မ္းဂန္ကို ကိုးကြယ္ေနသူပါလား .... ။ စိတ္ေတာ့ မရွိပါနဲ႔။ ကိေလသာပယ္ျပီးသူေတြ ကိေလသာနည္းေအာင္ အားထုတ္ေနသူေတြရဲ႕ က်မ္းဂန္ေတြကိုပဲ စိတ္၀င္စားပါတယ္။ ေလ့လာလိုပါတယ္။ တာရာမင္းေ၀က်မ္းဂန္ကေတာ့ ေလ့လာလည္း ကၽြန္မအတြက္ အက်ဳိးရွိမယ္ မထင္ပါဘူး။ေနာက္ဆံုးေျပာရရင္ေတာ့ ကၽြန္မေျပာတဲ့ အခ်က္က ကိုေဇာ္မူရင္း ပို႔စ္ဆီ ျပန္ေရာက္သြားတယ္ဆိုလို႔ ကၽြန္မလည္းပဲ ၀မ္းသာပါတယ္။ ေက်းဇူးလဲ တင္ပါတယ္။
မဂၤလာရွိေသာ ေန႔ကေလး ျဖစ္ပါေစ။
..................

(10)
♥ ကိုေဇာ္ ♥ has left a new comment on the post "ဘုရား ႏွင္႔ နတ္မ်ား":
မKhinkhin ဆိုလိုတာ က်ေနာ္ သေဘာမေပါက္ မိပါလား။ လူေတြမွာ အမ်ိဳးမ်ိဳး အတန္းစားေတြ ရွိပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္ေရးျပတဲ႔ က်န္းဂန္ေတြကို လိုက္ရွာဖတ္ပါ ဆိုရင္လည္း ရွာမရဘူး လုပ္ဦးမယ္။ ဒါေၾကာင္႔ အလြယ္ဆံုးနဲ႔ က်ေနာ္ အခု လက္လွမ္းမွီတာကို တင္ျပလိုက္တာပါ။ ဒါကို မဖတ္ၾကည္႔ေသးပဲနဲ႔ တာရာမင္းေဝကို က်မ္းဂန္ေတြကို လို႔ သတ္မွတ္လို္က္ျပီး ေျပာတဲ႔ အတြက္ က်ေနာ္ သေဘာေပါက္လိုက္မိျပီ။ ဒီလို စကားေတြ ထြက္တတ္တဲ႔ လူတန္းစားက “ အယူမွားသူေတြ ၊ မိစၦာဒိဌိေတြရဲ႕ ႏႈတ္ကသာ ထြက္တတ္တာ။ ”
ေမတၱာပို႔တယ္ ဆိုတဲ႔ အပိုင္းမွာ က်ေနာ္ကလည္း ဒီလိုပဲ အထက္ကေန ေအာက္အထိ ေမတၱာပို႔တာပါပဲ။ ဒါေပမဲ႔ ေမတၱာပို႔တဲ႔ အထဲမွာ ကိုယ္နဲ႔ မဆိုင္ေပမဲ႔ ၃၇ မင္းေတြ နတ္ေတြ တေစၦေတြလည္း ပါတယ္။ ဘာလို႔လဲ ဆိုေတာ႔ က်ေနာ္က ေမတၱာ မကြက္တတ္ပါဘူး။ က်ေနာ္႔ ေမတၱာက ကြက္ၾကားမိုး မဟုတ္ဘူးေလ။

က်မ္းဂန္ေတြထဲက အတိုင္း က်ေနာ္ လိုက္နာေလ႔ မရွိပါဘူး ကိုယ္တိုင္ ဆင္ျခင္ပါတယ္။ နတ္ေတြရဲ႕ ရုပ္ရည္ကို အဲဒီေနရာေတြမွာ အတိအက် ေရးထားတယ္လို႔ က်ေနာ္ ေျပာတာေလ ဒါက လိုက္နာတာ မဟုတ္ ညႊန္းဆိုျပယံုမွ်သာ ။ဒါနဲ႔ “ အထြန္႔တတ္ျခင္း ” ဆိုျပီး က်ေနာ္ေရးထားတဲ႔ ပို႔္စ္ကို ဖတ္လို္က္ရင္ ဒီအေၾကာင္းေတြ သိသြားမွာပါ။

တစ္ခု ေျပာခ်င္တာက က်ေနာ္လည္း နတ္မကိုးကြယ္ပါဘူး။ ဒါေပမဲ႔ ေသခ်ာပါတယ္။ မKhinkhin က “ ကိုးကြယ္တာ နဲ႔ ပူေဇာ္တာ ” မကြဲဘူး ျဖစ္ေနတယ္။ဆရာေတာ္ ဝရသာမိ ( ပဲခုူး ) ေရးတဲ႔ နတ္မ်ားနဲ႔ ဆက္စပ္ပတ္သတ္သမွ် ဆိုတဲ႔ စာအုပ္ေလး အရင္ ဖတ္ၾကည္႔ပါလား။
ဖတ္ရတာ ျပံဳးမိေပမဲ႔ . . . ဆက္မေဆြးေႏြးေတာ႔ပါ။ကိုယ္တိုင္ အားထုတ္ေရးတာကိုပဲ က်ေနာ္ လာဖတ္ေတာ႔တယ္။ ပို႔စ္ တစ္ပုဒ္ဆိုတာကို တာဝန္ခံျပီး ေရးလိုက္ပါ။ လာဖတ္ျပီး ေဆြးေႏြးေပးပါ႔မယ္ :P

(11)
Khinkhin has left a new comment on the post "ဘုရား ႏွင္႔ နတ္မ်ား":
ကိုေဇာ္ကေတာ့ရယ္သထက္ ရယ္ရေအာင္ လုပ္ေနျပန္ပါျပီ။ ကၽြန္မ ဘေလာ့ဂါ မဟုတ္ပါဘူးဆိုမွ ဇြတ္ပဲ ပို႔စ္တပုဒ္ အတင္းေရးခိုင္းေနတာပဲ။ က်မက စာဖတ္သူပါ၊ ကိုေဇာ္ရဲ႕ ကြန္မန္႔ေဘာက္စ္မွာ အျမင္မတူတာေလးေတြ ခ်ျပခဲ့ပါဆိုလို႔ ခ်ျပတာပါရွင္။ ဒါကို ပို႔စ္အတင္းေရးခိုင္းေနေတာ့ က်မဘယ္လိုလုပ္ရမလဲ။ တာရာမင္းေ၀ က်မ္းဂန္ေတြလို က်မေျပာရျခင္းက ကိုေဇာ္ရဲ႕ ဒီစာသားေၾကာင့္ပါပဲ။
(အဲဒီစာအုပ္ကေန နတ္ေတြရဲ႕ သ႑ာန္နဲ႔ သူတို႔ အေၾကာင္းေတြကို အက်ဥ္းခ်ဳပ္သိရျပီးေတာ႔ အဲဒီကေန တဆင္႔ ညႊန္းထားတဲ႔ က်န္းဂန္ေတြကို ေလ႔လာ မွတ္သားၾကည္႔ပါ။ စာအုပ္က ဆရာ တာရာမင္းေဝ ေရးတဲ႔ “ ေတးသြားနံပါတ္ ၁၀၀၁ ” ပါ။)

အင္း က်မ္းကိုးဆရာက က်မ္းနဲ႔ က်န္းေတာင္ မွန္ေအာင္ မေပါင္းတတ္တာေတာ့ ခက္သားပဲ။ ထားပါေတာ့ စာလံုးေပါင္းကေတာ့ က်မျပင္ဆင္ျဖည့္စြက္ ဖတ္သြားနိုင္ပါတယ္။
စာေရးရင္ ရွင္းရွင္းေရးပါရွင္။ က်မတို႔လို လူျပိန္းေတြက သမားဂုဏ္ျပ ေရးတာမ်ဳိးကို ရုတ္တရက္ သေဘာမေပါက္တတ္လို႔ပါ။
က်မကို အယူမွားတယ္ မိစၦာဒိ႒ိ (ဒိဌိ မဟုတ္ဘူးေနာ္) လို႔ စြပ္စြဲတာလည္း အေတာ္ေလး ရယ္ခ်င္ပါတယ္။ ဘာအေၾကာင္းျပခ်က္နဲ႔မ်ား ခုလို စြပ္စြဲတာပါလိမ့္။ က်မေျပာတဲ့ စာသားထဲမွာ မိစၦာဒိ႒ိ အယူမွား အျမင္မွား စကားတလံုးတေလ ပါရင္ ေထာက္ျပပါလား။

အဘိဓမၼာေန႔နဲ႔ ဗုဒၶေန႔ေတာင္ ခြဲျခားမသိတဲ့လူတေယာက္က ခုလိုစြပ္စြဲလာေတာ့ အင္မတန္ရယ္ခ်င္တာပါပဲ။
ကဲ ဆက္မေျပာၾကပါစို႔နဲ႔ရွင္။ က်မ ရယ္ရတာ အူနာေနျပီ။ က်မ္းေတြလဲ ဆက္ညႊန္းမေနပါနဲ႔ေတာ့ ေက်းဇူးတင္ပါရဲ႕။

တကယ္တမ္း ဒီဘေလာ့ကို လာဖတ္ျဖစ္တာက သူမ်ားဘေလာ့ဆိုက္ဘားမွာ ေပၚေနတဲ့ စာသားထဲက ထိပ္ဆံုးစာေၾကာင္းေလး မွားေနတာ ျမင္လို႔ လာေျပာခ်င္လို႔ ေရာက္လာခဲ့တာပါပဲ။ တျခားပို႔စ္ေတြ ဖတ္ဖို႔လဲ မညႊန္းပါနဲ႔ ... အခုေတာင္ အခ်ိန္ကုန္လွျပီ။ က်မ ျငင္းခုန္တာ ၀ါသနာမပါဘူး။ ေဆြးေႏြးတာပဲ ၀ါသနာပါပါတယ္။
ကိုယ့္စာကို လာဖတ္ျပီး ေဆြးေႏြးတဲ့လူအေပၚ တုန္႔ျပန္တဲ့ တုန္႔ျပန္ခ်က္ကေတာ့ စံနမူနာတင္ေလာက္ပါရဲ႕ ။ :)
.........................

(12)

♥ ကိုေဇာ္ ♥ has left a new comment on the post "ဘုရား ႏွင္႔ နတ္မ်ား":
ေနာက္ဆံုးမန္႕ထားတာကိုေတာ႔ က်ေနာ္ဖ်က္တယ္ဗ်။ဘာလို႔လဲ ဆိုေတာ႔ ခင္ဗ်ားက ဗုဒၶဘာသာမွ ဟုတ္ရဲ႕လား။ ဗုဒၶဘာသာနဲ႔ ပတ္သတ္တာ ေရးတဲ႔ ေနရာေတြမွာ ဒီလိုပဲ လိုက္ျပီး သူမ်ားေတြ အျမင္မွားေအာင္ ေရးေနလားလို႔ ေတြးလိုက္မိလို႔ပါပဲ။ေနာက္ထပ္ ထပ္မန္႕လာရင္လည္း ဖ်က္ဖို႔ အဆင္သင္႔ပါ။သူမ်ား ဘာသာကို က်ေနာ္ မေျပာဘူး။ ကိုယ္႔ဘာသာအေၾကာင္းပဲ ကိုယ္ေျပာတာပါ။

♥ ကိုေဇာ္ ♥ said...ေက်းဇူးပါပဲ tint ခင္ဗ်။က်ေနာ္က ဘာသာေရး အယူအဆနဲ႔လည္း မထိေတြ႕ဘူး။ သိပၸံ အယူအဆ နဲ႔လည္း မထိေတြ႕ပါဘူး။ ေတြးမိတာေလးနဲ႔ ဖတ္မိတာေလးကို ေရးၾကည္႔တာပါ။ ဒါေပမဲ႔ဗ်ာ စေရးကတည္းက ဒီမွာေတာ႔ ဆိုျပီးမွ Wesak Day လို႔ စထားတာပါ။ ဒါကို Vesak Day ေျပာင္းပါ ဆိုေတာ႔ က်ေနာ္ ဘယ္လို လုပ္ေပးရမလဲ။
http://www.google.com.my/#hl=en&q=Wesak+day+&aq=f&aqi=g-s1g7&aql=&oq=&gs_rfai=&fp=1&cad=b
ဒါေၾကာင္႔ ကိုယ္႔ဖာသာ ေတြးယူတာပဲ ေကာင္းပါတယ္ေလ။ က်ေနာ္က ေျဖရွင္းမရရင္ မျငင္းခ်င္ဘူးဗ်ာ။ ရွင္းေတာ႔ ရွင္းပစ္တတ္တယ္။ ဒါေၾကာင္႔ ဒီလိုပဲ လုပ္လိုက္တာပါ။
ေက်းဇူးပါပဲ ဝင္ေရာက္ ေျဖရွင္း စိတ္ညစ္ေပးလို႕။
အတၱ နဲ႔ ေဒါသအေၾကာင္း သင္ေပးတဲ႔ အတြက္လည္း ေက်းဇူးပါပဲ။
May 29, 2010 7:44 PM

(ကြန္မန္႔ဖတ္ရသေလာက္ ခင္ခင္မေျပာင္းခိုင္းတာကို ေျပာင္းခုိင္းပါတယ္ လုပ္ထားတဲ့ ကြန္မန္႔ေလးပါ ရွင္းေအာင္ တင္ေပးလိုက္ပါတယ္။ နတ္မင္းႀကီး၏ မွတ္ခ်က္)
++++++++++++++++++++
နတ္မင္းၾကီး has left a new comment on your post "သစၥာ ႏွင့္ က်ိန္စာ":
လူတတ္ၾကီးလုပ္တတ္တဲ့ဘေလာ့ဂါၾကီး ေရွ႕ေလွ်ာက္ သတိထားပါ။ ဘေလာ့ဂါတိုင္း ဒီလိုမဟုတ္ဘူး ဆိုတာ ခင္ခင္ တို႔လို စာဖတ္သူေတြ နားလည္ေစခ်င္ပါတယ္။မာတီမွာ ရခဲ့တဲ့ သင္ခန္းစာနဲ႔ ဘေလာ့မွာ ထပ္ရတဲ့ သင္ခန္းစာကို ေပါင္းျပီး ေမာင္ေဇာ္လည္း ေရွ႕ဆက္ျပီး ရိုးရိုး ကုပ္ကုပ္နဲ႔ ကိုယ့္စာကိုယ္ေရးပါေလ။
++++
ဒါပါပဲရွင္ ...
အမွန္တရားေပၚေပါက္ၿပီမို႔ ကၽြန္မဘေလာ့လည္း ဒီတင္ ရပ္ပါၿပီ။
အမွန္တရားအတြက္ အခ်ိန္ေတြေတာ့ ေတာ္ေတာ္ေလး ေပးဆပ္လိုက္ရပါတယ္။ နတ္မင္းၾကီးကိုလည္း အထူးေက်းဇူးတင္ေၾကာင္း ထပ္မံ ေျပာပါရေစ။
လာေရာက္ဖတ္ရႈ အားေပးၾကသူမ်ား ကြန္မန္႔ေရးၾကသူမ်ား ကၽြန္မနဲ႔ အျမင္တူသူ အျမင္မတူသူမ်ား အားလံုးကို ေက်းဇူးတင္ပါတယ္။

ခင္ခင္

5 comments:

  1. အစ္မေရ... ပြဲကေတာ့ ၿပီးၿပီ လို့ ေၿပာလို့ရေလာက္ပါၿပီေနာ္။နတ္မင္းႀကီးကိုေတာ့ေက်းဇူးအထူးတင္စရာပဲ။
    အစ္မရဲ့ဘေလာ့ရပ္လိုက္တာေတာ့စိတ္မေကာင္းပါဘူးခင္ဗ်။

    ReplyDelete
  2. ဟုတ္ကဲ့ ကိုေမာင္ေလး
    ပြဲကေတာ့ ၿပီးသြားပါျပီ။
    ဘယ္သူမွားတယ္ ဘယ္သူလိမ္တယ္ဆိုတာ အထင္အရွားပါပဲ။
    ဒါေပမဲ့ ကာယကံရွင္ကေတာ့ ေနာင္ၾကဥ္ပံုလဲ မရပါဘူး။
    ဒါကေတာ့ သူ႔က႑ပါေလ ... သူေျပာသလို သူ႔သမိုင္း သူေရးတာပဲ။
    ကိုေမာင္ေလးကိုလည္း ေက်းဇူးတင္ပါတယ္ရွင္။

    ReplyDelete
  3. မခင္ခင္ေရ........

    မႀကီးေအး(ခ်စ္ၾကည္ေအး) အိမ္ေလးမွာ စာသြားဖတ္ရင္း......စီေဘာက္မွာေတြ႕တဲ့ လင့္ခ္ေလးကိုႏွိပ္မိရင္းေရာက္ခဲ့မိတာပါခင္ဗ်ာ.....။
    စာေတြ အားလံုးလိုလိုဖတ္ျဖစ္မိပါတယ္......။ ေကာ္မန္႔ေတြလည္း....ဖတ္မိပါတယ္......။
    ဘေလာ့ဂ္ေလးကို ဆက္ေရးပါလားခင္ဗ်ာ........။
    ကိုႀကီးေက်ာက္ (ေ႐ႊရတုမွတ္တမ္း)ေျပာသြားသလိုပဲ.....စာေလးေတြေရးဆက္ေရးေစခ်င္ပါတယ္........။

    အြန္လိုင္းမွာေတာ့ ဘေလာ့ဂ္ေရးသူေရာ၊ မေရးသူေရာစတဲ့ ေမာင္ႏွမေတြထဲမွာ မခင္ခင္တို႔လို စာဖတ္ေပးေနတဲ့ ေမာင္ႏွမေတြ အမ်ားႀကီး႐ွိေနမွာေသခ်ာပါတယ္ခင္ဗ်ာ.......။
    လာလည္ပါဦးဗ်ာ........ကၽြန္ေတာ့္ေနရာေလးကို.......။
    ဖိတ္ေခၚပါတယ္.......။

    ခင္မင္တတ္တဲ့
    ဏီလင္းညိဳ

    ReplyDelete
  4. ဟုတ္ကဲ့ ကိုဏီလင္းညိဳ
    ေက်းဇူးတင္ပါတယ္။ ေလာေလာဆယ္ေတာ့ ကၽြန္မ မေရးခ်င္ေသးပါဘူးရွင္။
    ေရးခ်င္စိတ္ေပၚလာရင္ေတာ့ ေရးပါမယ္ေနာ္။
    ကိုဏီလင္းညိဳဆီလည္း မၾကာခဏ ေရာက္ပါတယ္။ ကြန္မန္႔သာ မေရးျဖစ္တာပါ။
    အမွန္တရားသိေအာင္ လာေရာက္ဖတ္ရႈေပးတာကို ေက်းဇူးအထူးပါ။

    ReplyDelete
  5. အမခင္ခင္ေရ....အမဘေလာ့ေလးကို လူေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား ေမ့ေနေလာက္ပါ
    ျပီ။တတန္တကလည္း ဘယ္သူမွမလာျကေတာ့ဘူးနဲ့တူပါရဲ့။
    ကၽြန္ေတာ္ကေတာ့မျကာခဏဆိုသလိုေရာက္ပါတယ္..။အမမ်ားစာေတြေရး
    ေလမလားဆိုျပီးေတာ့ေပါ့။အခုလည္း အမကိုအကူအညီေတာင္းခ်င္တာေလး
    ေတြရွိလို့ပါ။တျခားေတာ့မဟုတ္ပါ။ဘာသာေရးႏွင့္ပတ္သက္ျပီး မရွင္းတာေလးေတြမ်ား အမကိုေမးလို့ရရင္ေမးခ်င္လို့ပါ။ဆရာေတာ္ေတြကို
    ေမးေလ်ာက္ဖို့လည္း အခြင့္မသာလို့ပါ။ေနာက္တခုက လူ လူခ်င္းေဆြးေႏြး
    ေမးျမန္းရတာ ပိုျပီးလြတ္လပ္၊အဆင္ေျပေလမလားလို့ပါ။အမ အဆင္ေျပမယ္
    ဆိုရင္ကၽြန္ေတာ့ ေမး(wapkmglay@gmail.com)ကိုတခ်က္ေလာက္ဆက္
    သြယ္ေပးပါလားခင္ဗ်ာ။ေက်းဇူးတင္ပါတယ္။

    ReplyDelete